Retourneren

 

Een artikel retourneren

Geen probleem. We zetten de voorwaarden voor je op een rij:
 
  • De wettelijke retourtermijn is 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat je het artikel ontvangt.
  • Het artikel zit in de originele verpakking.
  • Het artikel is niet gedragen of gebruikt.
  • Het originele label zit er nog aan.

HOE RETOURNEER IK MIJN ARTIKEL?

We krijgen graag een seintje zodat we voor een snelle afwikkeling kunnen zorgen. Meld daarom elke retourzending aan op
retour.to-be-dressed.nl en volg de stappen in je scherm. 

MOET IK BETALEN BIJ RETOURNEREN?

De retourkosten zijn voor eigen rekening. Wel kunnen wij je (binnen Nederland) een gereduceerd tarief aanbieden. Als je je retourzending aanmeld, ontvang je een PostNL retourlabel van ons. We houden hiervoor € 5,75 in op je terugbetaling. Mocht het zo zijn dat jouw bestelling teruggestuurd moet worden naar verschillende leveranciers, dan betaal je alsnog maximaal € 5,75.
Wil je liever zelf bepalen met welke pakketdienst je jouw pakket terugstuurt? Dat kan ook! Meld ook dan je retourzending aan en geef aan dat je het pakket zelf, op eigen kosten, wilt retourneren.
Heb je verzendkosten betaald? Dan krijg je die uiteraard van ons terug (bij retournering van de gehele bestelling).

WAT IS HET RETOURADRES?

Je krijgt het juiste retouradres voor jouw artikel als je je retourzending aanmeld op retour.to-be-dressed.nl. Zo weet je zeker dat je het juiste retourlabel op het pakketje bevestigd.
Let op! het kan voorkomen dat je bestelling teruggestuurd moet worden naar verschillende leveranciers. 

WAAR KAN IK MIJN ARTIKELEN VOOR RETOUR AFGEVEN?

  • Kies je voor PostNL; na aanmelding en printen van het juiste label kun je jouw pakket afgeven bij elk PostNL-punt in Nederland. De dichtsbijzijnde locatie vind je hier.
  • Kies je zelf een vervoerder of stuur je iets terug vanuit het buitenland; het juiste retouradres verschijnt in je scherm, schrijf dit op de verpakking en breng het naar de pakketdienst van jouw keuze.

Bewaar je verzendbewijs met Track & Trace-code goed. Hiermee kun je jouw pakket altijd herleiden.

HOE WEET IK OF JULLIE MIJN RETOURZENDING HEBBEN ONTVANGEN?

Dat laten wij je weten per e-mail. Meestal is dit binnen 5 werkdagen nadat je het pakket hebt teruggestuurd.

ONTVANG IK AUTOMATISCH MIJN GELD TERUG NADAT IK MIJN ARTIKEL RETOUR GEZONDEN HEB?

Na bevestiging van ontvangst van jouw retourzending wordt het betaalde bedrag teruggestort, inclusief eventueel gemaakte verzend -en betaalkosten (als de volledige bestelling is geretourneerd).

HOE SNEL KRIJG IK MIJN GELD TERUG?

Na bevestiging van ontvangst van je retour, wordt het betaalde bedrag, uiterlijk binnen 10 werkdagen gecrediteerd. We storten het bedrag terug naar het betaalmiddel waarmee je betaald hebt. Maakte je gebruik van achteraf betalen? Dan verrekenen we het retourbedrag op je factuur. Heb je bezorgkosten betaald omdat je bestelling minder dan 50.- was, dan betalen we die ook aan je terug als je je volledige bestelling hebt geretourneerd.

HOE WORDEN KORTINGSCODES VERREKENT?

Als je een kortingscode hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling, kan deze komen te vervallen bij het gedeeltelijk retourneren van je bestelling. Zodra het totaalbedrag van de resterende artikelen onder het bedrag van de voorwaarden uitkomt, vervalt helaas ook de korting. In alle andere gevallen ontvang je, zodra de retourzending verwerkt is, een nieuwe kortingscode voor een volgende bestelling.

IK HEB ELF DAGEN GELEDEN EEN ARTIKEL RETOUR GESTUURD, MAAR NOG GEEN BERICHT GEHAD?

Neem contact op met onze klantenservice, telefonisch: 085 - 040 60 53 of via ons contactformulier. Met de Track & Trace-code op je verzendbewijs kun je zelf alvast checken of je pakket is aangekomen bij de betreffende leverancier.

Lees de voorwaarden om te retourneren bovenaan deze pagina.

KAN IK EEN ARTIKEL RUILEN?

To Be Dressed biedt artikelen aan van meer dan 200 leveranciers. Daarom is het helaas niet mogelijk om een artikel te ruilen. Je kunt altijd je bestelling binnen 14 dagen retourneren onder bovengenoemde voorwaarden en vervolgens het gewenste artikel bestellen op to-be-dressed.nl.

HET ARTIKEL DAT IK RETOUR WIL STUREN VOLDOET NIET AAN DE VOORWAARDEN?

Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neem in geval van twijfel contact op met onze klantenservice op 085 - 040 60 53 of via ons contactformulier. Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen meld dit dan in je account*. De wettelijke voorwaarden voor beschadigde retouren zijn hierbij van kracht.
LET OP: Retourzendingen zijn voor risico van de koper. To Be Dressed is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag altijd om een verzendbewijs met Track & Trace-code en bewaar deze goed.

HET ARTIKEL DAT IK WIL RETOURNEREN PAST NIET DOOR DE BRIEVENBUS.

Wanneer je het artikel retour stuurt vanuit Nederland en deze past niet door de brievenbus, dan kan je het pakket afgeven bij een agentschap van PostNL of bij een andere pakketdienst bij jou in de buurt. Je ontvangt altijd een Track & Trace-code, bewaar deze goed. Met deze code is het mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen.