Retourneren

 

Mijn artikel retourneren

Onbeschadigde en ongedragen artikelen voorzien van de originele labels, kun je na aanmelding op Mijn account retourneren. De kosten van de retour zending zijn te allen tijde voor eigen rekening.

Als je een beschadigd artikel ontvangen hebt of wanneer dit defect is geraakt tijdens de verzending, dan kan je dit melden in Mijn account. De wettelijke voorwaarden voor beschadigde retouren zullen hierbij van kracht zijn.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat To Be Dressed niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een Track & Trace code en bewaar deze goed.
 

De werkwijze van retourneren

Mocht je na ontvangst niet tevreden zijn over het artikel, dan kun je het artikel altijd binnen 14 kalenderdagen aanmelden en retourneren naar de desbetreffende winkelier. Om je artikel te retourneren volg je de volgende stappen:

Stap 1: Klik rechtsbovenin de website op ‘Mijn account’ en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 2: Klik op ‘Mijn retouren’ 

Stap 3: Klik op de oranje button ‘Ik wil een artikel retourneren’ rechtsboven in het scherm
LET OP: zonder deze aanvraag wordt je retourzending niet verwerkt en blijft de betalingsverplichting bestaan.

Stap 4: Selecteer het artikel wat je wilt retourneren

Stap 5: Je krijgt vervolgens de adresgegevens van de desbetreffende winkelier in een nieuw scherm te zien. Hierin staan instructies voor de verzending van het artikel en het retouradres van de winkel. Verpak je bestelling bij voorkeur in de originele To Be Dressed doos of verzendzak die je hebt ontvangen en stuur het pakket direct op naar de desbetreffende winkel.

Stap 6: Zorg voor voldoende frankering van je pakket en bewaar het verzendbewijs van PostNL. Middels de Track & Trace code kan je het pakket herleiden bij eventuele problemen en retourverzending.

Stap 7: Na ontvangst van je pakket zal de desbetreffende winkelier het pakket controleren en deze accorderen en/of afwijzen. Zodra de winkelier jouw retour heeft geaccordeerd zal To Be Dressed het bedrag naar je terug overmaken.

Daarbij krijg je tevens een persoonlijke kortingscode ter waarde van €5,00 ter compensatie voor je volgende aankoop.

 

Dit heb ik nodig om mijn artikel te retourneren

Om een artikel te retourneren heb je nodig:

  • Stevig verpakkingsmateriaal (schoenen dienen te worden geretourneerd in de onbeschadigde originele schoenendoos. Let op: doe dus altijd een extra verpakkingslaag om de schoenendoos).
  • Retouradres: dit adres wordt getoond nadat je het artikel via de retourbutton retour hebt gemeld. Dit adres blijft zichtbaar in je account via de button ‘bekijk retourinstructies’
  • IBAN rekeningnummer: Bij het aanmelden van je retour dien je het IBAN rekeningnummer op te geven waar het aankoopbedrag op gestort moet worden. Let hierbij op dat het IBAN nummer correct wordt ingevuld, voorzien van de juiste (hoofd)letters en cijfers. Indien je een Belgisch IBAN rekeningnummer hebt, dan ontvangen wij graag de BIC code op klantenservice@to-be-dressed.nl.
     

Mijn artikel dat ik wil retourneren past niet door de brievenbus

Wanneer je het artikel retour stuurt vanuit Nederland en deze past niet door de brievenbus, dan kan je het pakket afgeven op een agentschap van PostNL. Deze pakketten voorziet PostNL van een Track & Trace code. Met deze code is het mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen via de website van PostNL. Vraag op het postagentschap daarom altijd om de Track & Trace code of de barcode. Op deze manier kan je zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen.
 

De voorwaarden om mijn artikel te retourneren

Aan de volgende voorwaarden dient een artikel te voldoen om het te retourneren:

  • Het artikel moet binnen 14 kalenderdagen retour gemeld worden via ‘Mijn account’. Meer informatie hierover vind je bij De werkwijze van retourneren.
  • Je kunt een artikel retour sturen binnen 14 kalenderdagen. Het adres van de winkelier wordt weergegeven na het aanmelden van je retour in je account. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling.
  • Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele en onbeschadigde staat en verpakking wordt teruggestuurd. Daarom adviseren wij je om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren.
  • De factuur die je hebt ontvangen bij je bestelling dient meegestuurd te worden in de verpakking.
  • Let op: To Be Dressed biedt artikelen aan van meerdere leveranciers. Indien je meerdere artikelen besteld kan het zijn dat je deze op verschillende momenten ontvangt. Indien je artikelen bestelt die afkomstig zijn van meerdere leveranciers dan wordt dit duidelijk weergegeven bij moment van bestelling. Zorg ervoor dat je altijd het juiste artikel terugstuurt naar de juiste winkelier.
     

Mijn artikel dat ik retour wil sturen voldoet niet aan de voorwaarden

Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neem in geval van twijfel contact op met onze klantenservice via klantenservice@to-be-dressed.nl.
 

De verwerkingsduur van een retour gezonden artikel

Als je je artikel wilt retourneren, dan volg je de stappen zoals deze beschreven zijn bij de werkwijze van retourneren. Als je deze stappen hebt doorlopen, staat er achter het artikel in je account ‘retour aangevraagd’. Nadat je het artikel hebt opgestuurd en de verkoper het artikel in goede orde heeft ontvangen, verandert de status van het artikel naar ‘retour verwerkt’. Houdt er rekening mee dat dit 2 werkdagen kan duren. Pas als de status ‘retour verwerkt’ is bevestigd, wordt het betaalde bedrag binnen uiterlijk 10 werkdagen teruggestort.
 

Zo weet ik dat mijn retour gezonden pakket goed ontvangen is

Zodra je retourzending is verwerkt, ontvang je een e-mail ter bevestiging met het onderwerp:

Retour verwerkt en akkoord bevonden door winkelier / Retour verwerkt en niet akkoord bevonden door winkelier.

Ik heb elf dagen geleden een artikel retour gestuurd, maar ik heb nog geen bericht gehad dat de retour goed verwerkt is ...

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice via klantenservice@to-be-dressed.nl. Bij de voorwaarden om mijn artikel te retourneren kan je nakijken of je aan alle voorwaarden voldoet. Kijk ook naar de Track & Trace code op je verzendbewijs of je zending is aangekomen bij de winkelier. Meld dit ook aan onze klantenservice.
 

Ik ontvang automatisch mijn geld terug nadat ik mijn artikel retour gezonden heb

Na bevestiging van ontvangst van het retour gezonden artikel, zal het betaalde bedrag (inclusief evenuteel gemaakte verzend -en betaalkosten), altijd uiterlijk binnen 10 werkdagen teruggestort worden op het rekeningnummer dat je hebt opgegeven.
 

Mijn artikel ruilen

Het is op dit moment helaas niet mogelijk om een artikel te ruilen voor een vervangend artikel. Je kan te allen tijde je bestelling binnen 14 kalenderdagen retourneren onder bovengenoemde voorwaarden, en vervolgens het gewenste artikel op beschikbaarheid checken en opnieuw bestellen op de website van To Be Dressed.