Retourneren

 

Een artikel retourneren

Geen probleem. We zetten de voorwaarden voor je op een rij:
 
  • De wettelijke retourtermijn is 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat je het artikel ontvangt.
  • Het artikel zit in de originele verpakking.
  • Het artikel is niet gedragen of gebruikt.
  • Het originele label zit er nog aan.

HOE RETOURNEER IK MIJN ARTIKEL?

We krijgen graag een seintje zodat we voor een snelle afwikkeling kunnen zorgen. Meld daarom elke retourzending aan in je account*. Log in, ga naar je bestelling en meld het artikel retour. Je ziet dan vanzelf naar welk adres je jouw artikel kunt terugsturen.

Stap voor stap:

Stap 1: Log in op Mijn account*
*zonder account geshopt? Om je retour aan bij de juiste leverancier aan te melden moet je inloggen. Het is zo geregeld. Log hier in. 

Stap 2: Klik op ‘Mijn retouren’.

Stap 3: Klik op de oranje button ‘Ik wil een artikel retourneren’.

Stap 4: Selecteer het order- en subordernummer van het artikel dat je wilt retourneren en klik op 'versturen'.

Stap 5: De adresgegevens van de juiste leverancier verschijnen in je scherm. Noteer deze gegevens op het pakket. Stuur altijd je pakbon mee terug.
TIP: Plak of schrijf niets op de originele verpakking. Verpak je artikelen (inclusief originele verpakking) altijd in een andere doos of tas.

Stap 6: Breng je pakket naar een pakketdienst van jouw keuze, retourkosten zijn voor eigen rekening. Bewaar je verzendbewijs met Track & Trace-code goed. Hiermee kun je jouw pakket altijd herleiden. 

Tip: Heb je voor Paypal gekozen? Vergeet dan niet je retourkosten terug te vragen. Lees meer.

Stap 7: Na ontvangst van je pakket controleert de leverancier het pakket. Zodra de leverancier jouw retour heeft geaccordeerd ontvang je hiervan een e-mail.

Stap 8: Het totaalbedrag, inclusief eventuele verzendkosten (bij retournering van de gehele bestelling) worden zo snel mogelijk aan je terugbetaald.

MOET IK BETALEN BIJ RETOURNEREN?

De retourkosten zijn voor eigen rekening. Heb je verzendkosten betaald? Dan krijg je die uiteraard van ons terug (bij retournering van de gehele bestelling).

WAT IS HET RETOURADRES?

Je krijgt het juiste retouradres voor jouw artikel als je je retourmelding aanmaakt in je account. Zo weet je zeker dat je het juiste adres op het pakketje noteert. Let op! het kan voorkomen dat je bestelling teruggestuurd moet worden naar verschillende leveranciers. 

WAAR KAN IK MIJN ARTIKELEN VOOR RETOUR AFGEVEN?

Jij mag kiezen:

  • PostNL
  • DHL
  • UPS
  • Een andere pakketdienst bij jou in de buurt

Je mag zelf kiezen, maar bewaar je verzendbewijs altijd!

HOE WEET IK OF JULLIE MIJN RETOURZENDING HEBBEN ONTVANGEN?

Dat laten wij je weten per e-mail. Meestal is dit binnen 5 werkdagen nadat je het pakket hebt teruggestuurd. In je persoonlijke account kun je ook de status van je retourzending bekijken.

ONTVANG IK AUTOMATISCH MIJN GELD TERUG NADAT IK MIJN ARTIKEL RETOUR GEZONDEN HEB?

Na bevestiging van ontvangst van jouw retourzending wordt het betaalde bedrag teruggestort, inclusief eventueel gemaakte verzend -en betaalkosten (als de volledige bestelling is geretourneerd).

HOE SNEL KRIJG IK MIJN GELD TERUG?

Na bevestiging van ontvangst van je retour, wordt het betaalde bedrag (inclusief eventueel verzend -en betaalkosten), uiterlijk binnen 10 werkdagen gecrediteerd op de rekening waarmee je de bestelling hebt betaald.

IK HEB ELF DAGEN GELEDEN EEN ARTIKEL RETOUR GESTUURD, MAAR NOG GEEN BERICHT GEHAD?

Neem contact op met onze klantenservice, telefonisch: 085 - 040 60 53 of via [email protected]. Met de Track & Trace-code op je verzendbewijs kun je zelf alvast checken of je pakket is aangekomen bij de betreffende leverancier.

Lees de voorwaarden om te retourneren bovenaan deze pagina.

KAN IK EEN ARTIKEL RUILEN?

To Be Dressed biedt artikelen aan van meer dan 200 leveranciers. Daarom is het helaas niet mogelijk om een artikel te ruilen. Je kunt altijd je bestelling binnen 14 dagen retourneren onder bovengenoemde voorwaarden en vervolgens het gewenste artikel bestellen op to-be-dressed.nl.

HET ARTIKEL DAT IK RETOUR WIL STUREN VOLDOET NIET AAN DE VOORWAARDEN?

Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neem in geval van twijfel contact op met onze klantenservice op 085 - 040 60 53 of via [email protected].

Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen meld dit dan in je account*. De wettelijke voorwaarden voor beschadigde retouren zijn hierbij van kracht. 
LET OP: Retourzendingen zijn voor risico van de koper. To Be Dressed is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag altijd om een verzendbewijs met Track & Trace-code en bewaar deze goed.
 
*Heb je zonder account geshopt bij To Be Dressed? Zonder account kunnen we de retour nog niet bij de juiste leverancier aanmelden. Je kunt eenvoudig een account aanmaken. Als je wilt kun je je account weer laten verwijderen door een mail te sturen naar: [email protected].

HET ARTIKEL DAT IK WIL RETOURNEREN PAST NIET DOOR DE BRIEVENBUS.

Wanneer je het artikel retour stuurt vanuit Nederland en deze past niet door de brievenbus, dan kan je het pakket afgeven bij een agentschap van PostNL of bij een andere pakketdienst bij jou in de buurt. Je ontvangt altijd een Track & Trace-code, bewaar deze goed. Met deze code is het mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen.